• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Εις Βάθος Μελέτη

Στο πλαίσιο ενός προγράμματος που στηρίζεται στο παιχνίδι σε συνδυασμό με αυτόνομες, δομημένες δραστηριότητες, μπορεί να ενταχθεί και με αποτελεσματικό τρόπο η προσέγγιση της εις βάθος μελέτης (μέθοδος project). Η προσέγγιση αυτή ορίζεται ως η διαδικασία μελέτης ενός θέματος εις βάθος, το οποίο εισηγήθηκαν ή ενδιαφέρει τα ίδια τα παιδιά.

Η μέθοδος project ενθαρρύνει την αυτενέργεια, την ανάπτυξη πρωτοβουλίας, υπευθυνότητας και αυτοπεποίθησης των παιδιών αφού σέβεται και εστιάζει στα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τις ικανότητές τους

Το κουτί της Παράδοσης: Ένα project βασισμένο στον πίνακα του Μιχαήλ Κκάσιαλου «Ο γάμος»

Η αφόρμηση έγινε με την επίσκεψη μας στο Μουσείο ΛαικήςΤέχνης στην Αρχιεπισκοπή όπου τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Μουσείο,είδαν χρηστικά αντικείμενα, εργαλεία και ρούχα της καθημερινής ζωής. 

Κάποιες δράσεις μας:

Με αφόρμηση την επίσκεψη μας στο μουσείο και το ενδιαφέρον των παιδιών άρχισε η ενασχόληση μας με τις διαφορετικές σκηνες που παρουσιάζονται στον πίνακα του Κάσσιαλου.

Για αρχή όλα τα παιδιά έλαβαν πρόσκλημε  στον γάμο με παραδοσιακό τρόπο όπως απεικονίζεται στον συγκεκριμένο πίνακα.

 

Γνωρίσαμε το βιολί και το λαούτο καθώς και άλλα παραδοσιακά μουσικά όργανα και αναπαραστήσαμε τα έθιμα του γάμου. 

Χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς.

Δυο παραδοσιακές εργάτριες του τροχού του πηλού ήρθαν στο σχολείο μας. Έγινε όλο το σχολείο ένα εργαστήρι πηλού!

Ακονίσαμε το μυαλό μας,συγκρίναμε τις τις έδρες του ορθογώνιου παραλληλεπίδου κουτιού της παράδοσης χρησιμοποιώντας συμβατικούς και μη συμβατικούς τρόπους.

Γνωρίσαμε την τέχνη του ψηφιδωτού και διακοσμήσαμε μαζί με τους γονείς μας το δικό μας κουτί της παράδοσης.

 

 

Αναπαράσταση του Κυπριακού Γάμου ακολουθώντας όλα τα παραδοσιακά μας έθιμα.