ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΤΣΙΩΝ Α΄
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 22481141
Τηλεομοιότυπο: 22481464
Μενού

Αγαπητοί Γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως στο νηπιαγωγείο μας γίνεται εισαγωγή  στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, μέσα από την προσέγγιση CLIL (Content and Language Integrated Learning) και σας συστήνουμε την Τσάρλι που είναι η κουκλά/μασκότ της προσέγγισης CLIL στο σχολείο μας.

Τα μικρά παιδιά είναι πολύ πιο δεχτικά στην επαφή τους με μια ξένη γλώσσα όταν έρχονται από μικρή ηλικία σε επαφή με τέτοιου είδους ερεθίσματα, κι αυτό το βιώσαμε μέσα από την έμπρακτη εφαρμογή της προσέγγισης CLIL.

Τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού του νηπιαγωγείου μας έχουν επιμορφωθεί σχετικά με την προσέγγιση αυτή και την εφαρμόζουν με κύριο στόχο, τα παιδιά να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι σε μια ξένη γλώσσα (στην προκειμένη περίπτωση στην αγγλική), να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το περιεχόμενο και το λεξιλόγιο της και να αρχίσουν, μέσα από παιγνιώδη τρόπο, σιγά-σιγά να την κατακτούν.

Η εφαρμογή της προσέγγισης CLIL μπορεί να εφαρμοστεί με τα πιο κάτω μοντέλα.

Μοντέλο 1: CLIL showers.Αυτό το μοντέλο αναφέρεται σε μικρές περιόδους επαφής με τη ξένη γλώσσα οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε στιγμή της σχολικής ημέρας και σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο (π.χ. 10 λεπτά κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Μουσικής, 10 λεπτά κατά τη διάρκεια της Φυσικής Αγωγής, 5 λεπτά στην ώρα του κύκλου, κτλ.). Αυτές οι περίοδοι μπορεί να είναι μικρές (π.χ. 5 λεπτά) αλλά σταδιακά μεγαλώνουν σε διάρκεια και μπορεί να φτάσουν και τα 30 λεπτά.

 Μοντέλο 2: Διδασκαλία ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου μέσα από τη ξένη γλώσσα.Στηv προδημοτική εκπαίδευση διδάσκονται συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα όπως η Μουσική, κτλ. Η προσέγγιση CLIL μπορεί να χρησιμοποιείται συστηματικά σε αυτό το γνωστικό  αντικείμενο, π.χ. τα παιδιά μπορεί να έχουν συστηματικά μαθήματα Μουσικής Αγωγής στα Αγγλικά. Η ξένη γλώσσα εισάγεται σταδιακά, και συστηματικά αυξάνεται ο χρόνος στον οποίο χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

 Μοντέλο 3: Συνδυασμός των δυο πιο πάνω μοντέλων.Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόζουν ένα μοντέλο στο οποίο να χρησιμοποιούν CLIL showers κατά τη διάρκεια της μέρας καθώς και σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Αυτό σημαίνει ότι ένας εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιεί CLIL showers σε διάφορες ώρες της ημέρας (π.χ. στο ελεύθερο/δομημένο παιχνίδι, στην ώρα Κύκλου ή κατά τη διάρκεια διδασκαλίας γνωστικού αντικειμένου) όπως επίσης και να εφαρμόζει την προσέγγιση συστηματικά για τη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (π.χ. Μουσική).

Στο νηπιαγωγείο μας εφαρμόζουμε το μοντέλο 3. Ξεκινήσαμε με μικρά μαθήματα των δέκα λεπτών (showers) και απλές ρουτίνες όπως το “good morning”, “wash your hands”. Συνεχίσαμε με αγγλικά  ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια και πολύ μικρά παραμύθια σχετικά με τη θεματική μας ενότητα  ώστε η διδασκαλία να γίνεται αβίαστα, εύκολα και διασκεδαστικά. Επίσης εφαρμόζουμε την μέθοδο CLIL  στη μουσική αγωγή.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Συντονιστικού Κέντρου CLIL  

https://clil.schools.ac.cy/index.php/el/

Let's meet our friend from England.

Social Studies

Let's go on a trip to London through Charlie's photo album 

 

Τα τραγούδια που έχουμε διδαχθεί

My Body 

https://www.youtube.com/watch?v=CAOlVqCd1jQ

Hello what is your name?

https://www.youtube.com/watch?v=hMl7k1UYtk0

Hello, Hello

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

The parachute song 

https://www.youtube-nocookie.com/embed/ysWLALtSlHc?playlist=ysWLALtSlHc&autoplay=1&iv_load_policy=3&loop=1&start=

Κάποια απο τα παραμύθια που έχουμε διδαχθει.

From head to toe

https://www.youtube.com/watch?v=tVlbmbAoqGM

Monkey and Me

https://www.youtube.com/watch?v=oxoX7MkRsC0

Pete the Cat and his White Shoes

https://www.youtube.com/watch?v=-GSnmRZlgc4

The very hungry caterpillar

Froggy Gets Dressed

12 Δεκεμβρίου 2024

Παρασκευή Μπισκότων με την βοήθεια των γονέων μας, με γλωσσικό στόχο την εμπλοκή με το γραπτό λόγο.

Κατα την διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά και οι γονείς χρησιμοποιήσαν το σχετικό λεξιλόγιο(recipe, apron, flour, sugar, B.P., oil, spry butter, Choco balls, mixer ,oven) και απάντησαν σε ερωτήσεις με τον σωστό τρόπο.(How much….? How many…?)

 

 

Μέσα απο δομημένα παιχνίδι με στόχο την εμπέδωση λεξιλογίου.

 

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια 

https://wordwall.net/resource/82105124/parts-of-the-body

 

Clil μέσα απο Μαθηματικά

Τα παιδιά δημιούργησαν όλους τους πιθανούς συνδυασμούς που μπορούν να παραχθούν με την χρήση των δυο συγκεκριμένων χρωμάτων.

Έπειτα συνέλεξαν πληροφορίες και δεδομένα και τα παρουσίασαν με οργανωμένο τρόπο δημιουργώντας και συμπληρώνοντας πίνακα διπλής εισόδου.

 

Froggy Gets Dressed

https://www.youtube.com/watch?v=LwufM79zTps

Put on your Shoes

https://www.youtube-nocookie.com/embed/-jBfb33_KHU?playlist=-jBfb33_KHU&autoplay=1&iv_load_policy=3&loop=1&start=