ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΤΣΙΩΝ Α΄
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 22481141
Τηλεομοιότυπο: 22481464
Μενού

Erasmus+

Το σχολείο μας παρουσιάζει πολλές ανάγκες σε διάφορους τομείς και αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις. Για το λόγο αυτό έχει καταρτίσει ένα σχέδιο, μέσα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +,  για τα πιο κάτω.

:1) Εξεύρεση πρακτικών τρόπων συμπερίληψης και διαχείρισης της πολύμορφης καθημερινότητας των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες καθώς και των προβλημάτων και αναγκών που προκύπτουν συνεχώς, όπως: δημιουργική ένταξη στην ομάδα της τάξης, σίτιση, ασφάλεια, αυτοεξυπηρέτηση, ρουτίνες, διαχείριση επιθετικότητας και άρνησης. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται καθημερινά ενώπιον πολλών προκλήσεων στον τομέα αυτό, στις οποίες καλούνται να βρουν λειτουργικές λύσεις. 2) Εξεύρεση και χρήση τρόπων και μεθόδων που να προάγουν την ψυχοσωματική υγεία και ευεξία των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου βοηθητικού προσωπικού του σχολείου. Είναι χαρακτηριστικό της εποχής μας με τους πολύ γρήγορους ρυθμούς ζωής, οι άνθρωποι να έχουν άγχος και να νιώθουν πίεση. Επιθυμούμε να δημιουργήσουμε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι εκπαιδευτικοί μας να έχουν προσωπικό χρόνο και χώρο ξεκούρασης και ηρεμίας. Επίσης θα θέλαμε να υιοθετήσουμε πρακτικές που να προάγουν την ευεξία τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, όπως ρουτίνες μουσικές, αθλητικές, εικαστικές κ.ά. Στον τομέα αυτό στρεφόμαστε με πολλή ενδιαφέρον στους Ευρωπαίους εταίρους μας επιζητώντας λειτουργικές προτάσεις που απορρέουν από τη δική τους επειρία.3) Τα Λατσιά, όπου βρίσκεται το σχολείο μας, είναι προάστειο της Λευκωσίας με πολλές βιομηχανικές μονάδες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ως συνέπεια τούτου πολλοί μετανάστες συγκεντρώνονται εδώ ώστε να βρίσκουν εργασία. Τα παιδιά τους φοιτούν, όπως είναι φυσικό δικαίωμά τους, στο σχολείο της γειτονιάς τους. Έτσι έχουμε αρκετά παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία που, εκτός του θέματος της γλωσσικής επικοινωνίας, αντιμετωπίζουν και άλλα προβλήματα όπως εξασφάλιση των αναγκαίων για διαβίωση. Η Δημιουργική χρήση του CLIL ως εργαλείου όχι μόνο εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας αλλά και ένταξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, πιστεύουμε ότι αποκτά, στο δικό μας πλαίσιο, μεγάλη δυναμική. Για το λόγο αυτό θέτουμε ως 3η ανάγκη και εκπαιδευτικό στόχο την εις βάθος επιμόρφωση σε θέματα CLIL. Οι πιο πάνω γενικοί στόχοι προβάλλουν επιτακτική την ανάγκη για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά περισσότερο για μας τους εκπαιδευτικούς που ζούμε την καθημερινότητα του σχολείου μας, όπως εξευρεθούν τρόποι συμπλήρωσης των "κενών" ώστε να προσφέρουμε μια ποιοτικά καλύτερη εκπαίδευση. Μπορεί να υπάρχει μια γενική εκπαιδευτική πολιτική του κράτους, όμως κάθε εκπαιδευτική μονάδα οφείλει να χαράξει τη δική της πολιτική, σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε μαθητικού πληθυσμού, των εκπαιδευτικών, της κοινωνικής πραγματικότητας και του οράματός της. Οι στόχοι που αναφέρθηκαν πιο πάνω δεν είναι οι μόνοι αλλά ξεκινώντας από αυτούς πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να προσφέρουμε τόσο στους μαθητές μας όσο και στους εκπαιδευτικούς μας, καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης αλλά και να ευαισθητοποιήσουμε όλους τους εμπλεκόμενους στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι ώστε να συνενεργήσουν για την επίτευξη των στόχων αυτών. Παράλληλα ευελπιστούμε να γνωστοποιήσουμε και να διαδώσουμε τις δυνατότητες που προσφέρει το Erasmus+ στο ευρύ κοινό, αλλά ιδιαίτερα σε συναδέλφους μας, ώστε να μπορέσουν να ωφεληθούν και αυτές. Εδώ οφείλουμε να αναφέρουμε ότι οι πιο πάνω ανάγκες/στόχοι συμβαδίζουν με το Σχέδιο Επαγγελματικής Μάθησης που έχει καταρτίσει το σχολείο μας μαζί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου και τρέχει για δεύτερη χρονιά. Οδοδείκτης στην πορεία μας είναι η φιλοσοφία της Ιταλίδας παιδαγωγού, Maria Montessori, ότι: «Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει». Αυτούς τους τρόπους προσπαθούμε να βρούμε και να εφαρμόσουμε για το κάθε παιδί ξεχωριστά!"

Το σχέδιό μας έχει πάρει την τιμητική Διαπίστευση μέχρι το 2027. Ευχαριστούμε IDEP για την ευκαιρία!